Musik skall byggas av...

Jag vaktar ett IB-prov och förundras över hur eleverna lyckas behålla koncentrationen när ett sambatåg parkerar sitt slöa slagverkssmatter hundra meter från Brahesalen. Det låter erbarmerligt; först tror jag att det är en trasig borrmaskin, men förstår efter några förbryllade sekunder att det är virveltrummor som spelar rytmer som är en smula frasiga i kanterna. De luttrade provproffsen rör inte en min, medan jag letar febrilt i IBO:s provmanualer efter "How to stop a bad sounding latin groove" men det känns trots allt rätt skönt att den detaljen inte finns reglerad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har Habo musikskola varit på turnè?

2009-05-07 @ 20:58:08
Postat av: Anonym

Ha! - Va? Jag märkte/hörde INGENTING!

2009-05-07 @ 21:19:14
URL: http://snakecharmer.blogg.se/
Postat av: J

Va? När var detta? Det måste varit ett prov jag inte var med på, för jag märkte i så fall ingenting.

2009-05-08 @ 15:40:26
Postat av: Sofia

jag har ett vagt minne av att jag hörde ett irriterande ljud under något prov, men det krävs nog att en hel orkester står PÅ scenen i brahesalen för att det ska tränga igenom koncentrationsskölden runt oss provskrivande elever.

2009-05-09 @ 15:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0