Och nu då?

Om förra veckan var medioker så har den här veckan präglats av idrottsliga framgångar, på det mer personliga planet. Måndag, en rättmätig seger i badmintondubbel över Kapitalet, 2-1. Rektorn och undertecknad flöt fram på golvet och manövrerade ut de gåsleverstinna. Tisdag, innebandy, 2-1 i matcher även om inte spelet var mycket att skryta om. Torsdag, en motionsidrottens framgångssaga. H och jag hade sedan tidigare blivit utmanad av de unga och vältränade P och J i pingisdubbel, och jag måste erkänna att jag var inställd på en riktig kraftmätning, eftersom vi var rätt jämspelta sist vi möttes under leksamma former i Fucking Åmål. Men, nej. Ålder, erfarenhet, känsliga handleder, stabila tävlingsnerver och ett stort hjärta fällde avgörandet. I första matchen skrapade P och J fram en setboll, men vem bryr sig? 4-0 till oss. Andra set, 4-0 till oss och detroniseringen är ett faktum. (Inom parentes, det är ju där jag skriver nu, så bytte vi sedan lag, på nytt en seger med 4-0. Därefter singelspel där jag vann samtliga matcher. Totalt: 15-0 i set.) Men allt det där är ju oviktigt och inget som jag bryr mig om. Det viktigaste är att få röra på sig lite. 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Racket, det är racket... Vi ska ha revansch, och det med nytt racket!! Hur detta va möjligt är helt sjukt! Men som sagt, att det ska behöva brista på materialet!

2009-03-05 @ 14:56:52
Postat av: HP

Gladast är nog övriga i familjen WB. Har förstått att sportslig framgång har stor betydelse för hemmamiljön där. Ok att J inte hade världens bästa rack men....var fanns fotarbetet, strategin,glöden, lagandan...det är bara att konstatera att WB:s liv kan sammanfattas som en endaste lång nätrullare just nu medan jag själv snarast är född i en formsvacka.

2009-03-05 @ 17:14:27
Postat av: LS

Eller som Kurtan (allas vår Kurt Olsson) säger när han intervjuar en engelsman:

- And now då?

2009-03-06 @ 21:28:53
Postat av: Anonym

Nu var det längesen du skrev... Jobbigt vara gräsänkling och ha äldsta dottern på andra sidan jorden?

2009-03-15 @ 20:40:00
Postat av: BMW

Tycker som föregående. Du försvinner väl inte i cyberrymden?

2009-03-16 @ 20:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0