Det är väl ingen ålder...

...men jag känner mig ovanligt medelålders i dag. Det är delvis min sons fel. Igår upplyste han mig om hur gubbigt det är att vila sig en kvart efter en krävande arbetsdag. Jag försökte förklara hela idén med en powernap men han var obeveklig. Det är gubbigt. Och idag kände jag tydligt att han håller på att bli för stark för att avfärda så där utan vidare. Dessutom, mina musikantkamrater spelar i Stockholm i kväll. Och vad gör jag? Utför mina lärarplikter utan att knota och försöker övertala mig själv att det är oerhört jobbigt att åka buss i 70 mil för att spela i en timme. Det går så där. Även om en bussresa med en salongsberusad (litotes) blåssektion inte gör någon riktigt glad så känns det lite konstigt att inte vara med.




Kommentarer
Postat av: PS

Ja, inga mer såna här provvaktardumheter nu! Är det gig så är det gig!

2009-02-06 @ 07:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0