Åtgärdsprogram 090817

Åtgärdsprogram är ordet för dagen i skolan och jag har försökt att formulera mina problemområden till en mycket lågavlönad konsult för att bringa reda i mitt enfaldiga strukturlösa liv. Jag är förstås tacksam för förslagen till åtgärder men anmodades också att på egen hand reflektera över desamma.

1. Problem: Jag är något överviktig. Åtgärd: Två möjliga lösningar. Att äta något mindre och röra dig något mer. Alternativt köpa kläder som är en storlek större. Reflektion: Mitt liv är fullt av möjligheter, inte svårigheter. En dammsugare är något mindre än ett wienerbröd.

2. Problem: Jag är rädd att jag är arbetsskygg. Det känns inte som om min kropp kräver så mycket arbete. Åtgärd: Sysselsätt dig med något i grunden meningsfullt. Reflektion: Kaffe och dammsugare?

3. Problem: Mitt huvud är fyllt av nonsens. När andra svensklärare verkar programmerade med Proust och Ekelöf lyckas jag bara klämma fram refrängen i Orups Min mor sa till mig. Åtgärd: Skärp dig! Reflektion: Jag kan nynna många basgångar.

4. Problem: Jag svär högt när jag kör bil. Åtgärd: OK, men berätta inte för någon annan. Reflektion: Jag lovar.

5. Problem: Mina barn verkar ha tröttnat på min humor. Åtgärd: Tig. Reflektion: ----

6. Problem: Min sociala kompetens sviktar. Åtgärd: Var trevlig och uppför dig som folk. Reflektion: Skit ner dig.

7. Problem: Jag borde uttrycka mina känslor mer. Åtgärd: Säg helt enkelt vad du känner. Reflektion: Jag känner mig frostnupen.






     

 

Kommentarer
Postat av: LS

Tack för ett gott skratt vid datorn så här på morgonen! Ibland överträffar du dig själv... Dina elever har nog rätt skoj emellanåt.

2009-08-18 @ 09:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0