Sveket

Tjugoåringen åmade sig som en mask på en metkrok när jag frågade henne vad hon skulle göra på påskafton. Ugglor i mossen. Till slut förstod jag att hon med rävens list försökte undkomma den årliga påskäggsjakten. En mycket rafflande tillställning där barnen hålls på spänn genom en klurig jakt efter de åtråvärda påskäggen. En slags pusseldeckare i skattjaktsform. Hon försökte sidsteppa arrangemanget med tomma agument som "jag är tjugo år och du kan faktiskt inte tvinga mig att vara med". Jag förklarade så kraftfullt jag tyckte att situationen krävde att traditioner är till för att hållas, fördjupas och förädlas. Gensvar obefintligt. Förståelse noll. Jag är förkrossad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0