Stort band

Ägnar helgen åt storbandsjazz i de västra förorterna, med öronpropparna långt inne i mina tjutande öron och tycker under stundom att det är rätt fruktlöst att uppleva sitt musicerande på det sättet, men det kan inte hjälpas. Vi tar oss igenom en hel hög arr och bland dessa delar av Robbie Williams storbandsmapp. Svårt att inte bli fascinerad av Williams, som å ena sidan, knappast är en fullfjädrad crooner, men å andra dito förmår han att ogenerat och i bara farten gjuta i liv i en genre som lätt blir helt livlös. Här från en livetagning 2001:


Kommentarer
Postat av: A

Jag tror ett slicklick smög sig in vid 1:46-1:47 i trumpetsolot...

2008-10-05 @ 16:09:46
Postat av: WB

Klockrent på min ära.

2008-10-05 @ 20:54:41
Postat av: bernur

Den här låten ska spelas på min begravning, fast Billie Holidays version då - - -

2008-10-06 @ 17:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0