Kaos är kanske granne

Noter i pdf, mp3:or, ljudtrött, WL1 och som grädde på moset sjuka barn, barn som försover sig, utvecklingssamtal med det försovande barnet och ett möte med en bankman, som börjar med den fras som borde vara den mest förbjudna, kan jag kalla dig Bosse, och jag får lust att ställa mig på stolen och skrika att nej vi är inte polare men nickar istället och säger visst. När dagen äntligen börjar klinga av sätter jag mig i bilen och åker till violinmakaren A (sex mil rätt ut i spenaten) som har gjort underverk med min vackra kontrabas och jag åker lite oväntat hem med en stråke och kvällen räddas av att basen, minst 100 år gammal, vid det här laget en något bedagad dam, brölar ut ett sekel av kvävd ångest när jag valhänt försöker hitta rätt med den nyhartsade kolfiberstråken. Gode Gud. Frälsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0