Bland nät och fjädrar

Läkaren på spabehandling i huvudstaden, Direktören är skadad; kvar är de pedagogiska galärslavarna Rektorn och Undertecknad. Rektorn inleder med att plocka fram en helt ny typ av boll, som i sin karaktär påminner om de vita tvåkronorsbollar som används vid utomhusbruk. Ett lätt slag får bollen att dåna in i väggen. Efter milda protester från min sida spelar vi ändå ett set med bollaset och Rektorn vinner enkelt. I andra set plockar Rektorn fram standardbollen och jag vinner setet. För att få smaska i sig segerns söta nektar byter Rektorn åter boll, till den röda leksaksbollen igen, men den här gången fungerar mitt spel och jag vinner rätt så komfortabelt. 2-1 till tjugofemöresadjunkten. När jag sitter på bänken med blodsmak i munnen och inflammerad rygg ber Rektorn om ett sista set för chans till revansch. Jag går motvilligt med på det, av strikt sportsliga skäl,  och inser snart att jag borde ha lommat iväg till bastun. Ryggen värker och Rektorn dansar spefullt på andra sidan sin vildaste segerdans.

Kommentarer
Postat av: Rektorn

Japp, så var det!

2008-10-29 @ 00:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0