Bland nät och fjädrar

Trodde på en uppfriskande dubbel ikväll, men Rektorn låg hemma och sov. En sann pedagogisk ledare. Direktören och Läkaren hade kvällen till ära klätt sig i sin nya matchskrud, en tenniströja med texten Den goda sidan . Färgen kan närmast beskrivas som barbierosa, eller som en vän och kollega skulle ha uttryckt det, bordeauxröd. Ja, eftersom Rektorn låg hemma och nannade så spelade vi singelmatcher och jag slog, spöade, besegrade representanterna från Den goda sidan i tur och ordning. Ja, Direktören bad om en revanschmatch som även den slutade med en seger för undertecknad, även om Direktören var så svårt sargad av en halvsidig förlamning att jag nästan skämdes när jag slog in matchbollen för andra gången. Nästan.


Kommentarer
Postat av: DrDr

Nysträngat racket, värk i axeln, sömnbrist, rosa tröja - jag har oändligt många förklaringar till att jag inte vann just igår kväll. Men nästa vecka......

2008-10-14 @ 07:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0