Bland nät och fjädrar

Läkaren samlar fickorna fulla av norska oljepengar och Direktören ser på HV i VIP-loge med ett glas sval champagne i handen och en lätt halstrad gåslever i mungipan. De pedagogiska löneslavarna, Rektorn och Tjugofemöresadjunkten, spelar något av årets match i ett folktomt Racketcentum och jag avgår med en hedersam viktoria efter stundtals fint spel av oss båda. En ädel kamp där ingen boll tycktes vara hopplös. Matchen föregicks av en lång diskussion om Ingmar Johanssons bästa låtar och Rektorn upplyste mig om skivan Kärt barn som jag idag med febriga fingrar fiskade fram i vinylhögen. Det låter konstigt, men jag glömde bort att skivan i fråga existerade och det var ett ömt åttiotalsmöte bland syntar, trummaskiner och knorriga bastoner. Jag tror faktiskt inte att jag har spelat den på 20 år.

 

Kommentarer
Postat av: Rektorn

Jag ser det mer som att du råkade vara i ledning när de släckte ner i lokalen. En riktig badmintonmatch avgörs i 5 set och jag var på god väg att knyta ihop säcken.

2008-11-20 @ 14:48:44
Postat av: LS

Ingmar Johansson är tidlös, han är liksom "Alltid på väg" Ha ha. Allvarligt talat, nämnda låt är en av hans bästa. Gillar skivan "Med ljusets hastighet" oxå. Men hans nyare alster är oxå bra, tänker på "Genom ett brustet hjärta", fantastisk.

2008-11-20 @ 21:08:00
Postat av: Anonym

Rektorn: Du var inte nära.



LS: Instämmer, tycker att Med ljusets hastighet är stark och har precis lyssnat på hans senaste alster. Har du den?



2008-11-20 @ 22:02:28
Postat av: LS

Hej Rektorn! Har inte den senaste skivan men ska skaffa den. Det är väl en del gamla låtar på den va? Har nyligen träffat prästen Olle Carlsson som har skrivit många texter åt Ingmar. Sympatisk person.

2008-11-23 @ 18:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0