Kosmopoliten

Jag vet inte om det är en slags gudomlig fingervisning åt mitt taffliga liv, men medan mina kamrater korsar kontinenterna och cirkulerar runt jordytan, Tyskland, Norge, Kina, USA, Thailand och Bali, så är jag hänvisad till min vitmenade rökruta. Nässjö och vid ett festligt tillfälle Växjö och ikväll fick jag uppleva Habo by night. Habo har nu mer en ny rondell. Av någon anledning bor många av mina småborgerliga medmusikanter i mexitegel i just Habo. När jag var liten gick flyttlassen till Habo för den låga kommunskatten och de låga huspriserna och själv cyklade jag ibland en mil för att besöka Webes och köpa trasigt godis för småpengar. Nu känns resan dit som en färd mot, ja, du vet vad. Jag väntar enkom på att en västgötsk Kurtz (Kurt?) skall resa sig från sin bår och berätta om sina osunda metoder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0