Joy to the world

Jag har någon tidigare skamlöst,visserligen utan eget vinstsyfte, gjort reklam för emusic som i mitt tycke fungerar som all nedladdning av musik borde fungera. Det vill säga, för en rimlig summa tankar du hem den musik du vill och du kan få all den information du önskar om artister som andra gillar i samma genre. Mitt senaste fynd är Joy Denalane och hennes Born & Raise som inte är något annat än briljant neosoul som står placerad bredbent i den allra fetaste mayfieldmyllan. Arrangemangen och produktionen är så stiliserat ren och kraftfull att lyssningen blir som att vandra i ett konstverk av Hopper. Jag absorberas i det sväng som både är svettigt men ändå blingar i neonljuset. När jag lyssnar på spåret Let Go på hög volym så får basen och bastrumman mitt hjärta att slå i synkoper. Är det farligt? Jag måste erkänna att jag inte trodde att jag någonsin skulle falla pladask för  en tysk  soulsångerska.  Men när det svänger så det flimrar för ögonen är det bara att kapitulera. Gode Gud. 

Kommentarer
Postat av: bernur

Mitt hjärta hoppade över ett slag: jag såg rubriken och trodde att du skrev om Joy Divison - men ack - - -

2008-03-26 @ 10:06:17
Postat av: WB

Ge mig en inkörsport så kanske...

2008-03-26 @ 10:27:17
Postat av: Kitty

Har du provat Last fm?

2008-03-27 @ 11:58:53
URL: http://www.lastfm.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0