Vem vill gå i ettan nu?

Efter att ha rensat örongångarna från studenternas ihärdiga ramsor och efter att lite ängsligt, småneurotiskt ha kontrollerat att jag hade fört in rätt betyg stod jag vid min bokvagn och plockade in de sista romanerna i den överbelamrade bokyllan och jag kände hur jag fylldes av den där märkliga känslan. En blandning av lättnad, trötthet och vemodigt välbehag som brukar inleda varje sommarlov. Efter det efuroiska klimax av tutande, skrikande och hoppande studenter som vill ta hela världen i famn så mixas läsåret slutligen ner till en nedtonad lågmäld bossanova via de sista samtalen om fotbolls-EM med kollegorna. Och nu?

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilken oerhört bra beskrivning av denna märkliga känsla...du träffar så exakt..

Precis så känns det..varje gång..

2008-06-17 @ 22:57:30
Postat av: Sean

Vem vill gå ut Media?

Ingen, ingen

Vem vill vara arbetslös?

Ingen, ingen alls

2008-06-28 @ 18:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0