Skulle aldrig falla mig in

Det vore alltför lätt att säga "vad var det jag sa" om finalen. Men jag gläds åt de estetiska dimensioner som finns i vad som visade sig vara Europas bästa fotboll. Egentligen är det logiskt. Det bästa sättet att försvara sig måste vara att behålla bollen inom laget och gärna så högt upp på planen som möjligt. Tyskarna bet verkligen i gräset och jag är förvånad över att de inte i större utsträckning gick på kraft. Men kanske var det som jag skrev innan matchen, att de blev uttråkade av Castillas säkra spel och dessutom det faktum att Spanien faktiskt spelade sönder alla lagdelar av det tyska laget med sin ryckigt svängiga fotboll.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0