Michael McDonald, Soul Speak

McDonald är en märklig figur i den amerkanska mainstreamfåran. Ibland balanserar han farligt nära michaelboltonstupet när han sjunger varje ton som om den skulle vara en del av hans sista pentawailing och ibland lyfter han de trivialaste texter med sitt blödande musikerhjärta. Jag vet inte. Hans senaste alster Soul Speak fungerar ändå rätt fint för en man i begynnande medelålder på väg i familjebilen. Jag har tidigare tyckt att det har varit rätt långsökt för vem som helst att göra covers på Motowns signaturlåtar, men jag måste motvilligt medge att Mcdonalds version av For once in my life är sagolikt bra på samma sätt som Donny Hathaways version av What´s going on, som svänger något så kopiöst att jag välter av pur lycka.
Visst, det där med att sjunga sitt hjärta ur kroppen kan vara på gränsen, men vad är alternativet?



Kommentarer
Postat av: PJ

Och vem tipsade dig om Soul Speaks? By the way - Silje Nergaard - helgens tips...

2008-06-28 @ 10:39:28
Postat av: Po

Tänk att man stod en meter framför Michael på kulturhuset. Aldrig har väl en Yamaha S-90 låtit så fantastiskt. Ny skiva med Silje. Intressant. Har redan ett par stycken med henne som är helt ok.

2008-06-28 @ 12:29:20
Postat av: Kristina



PJ - Tack för tipset om Silje Neergard!

Fastnat särskilt för två låtar,

Be stiil my heart och The Waltz.

WB - Kul med alla musiktips du ger på denna blogg!

Kan tydligen "löna sig" att läsa kommentarerna också!

Borde kanske bidra med nåt själv? Vi får se...



2008-06-28 @ 17:03:50
Postat av: WB

Kristina: Roligt att höra och jag ser fram mot dina musiktips.



2008-06-28 @ 20:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0