EM är slut

Och inombords ett vakuum som inte vill fyllas av repriser utan av täta matcher med bländande spel av tekniska sydeuropéer.  Så här i efterhand trodde jag nog att jag skulle sakna England mer, men å andra sidan var väl de absolut bästa spelarna i Premier League på plats.
    TV4 har fått på pälsen tillräckligt för ett årtionde eller så, men det hindrar inte mig från att konstatera att det här måste vara det mest sönderpratade mästerskapet någonsin. Hur går det att fylla så mycket sändningstid med så mycket snack av så många som är så dåliga på just den detaljen? Igår toppade man laget genom att placera Jens Fjellström jämte hyfsade Perlskog, och Kåmark, som har egenskapen att inte oavbrutet prata när han är bisittare, räddade studion i Kungsan. Magnus Hedman satt sannolikt med övertejpad mun i ett kontrollrum på Gärdet. Medan fyran snackade sönder en av de trevligaste turneringarna på länge visade SVT finalen från 1958 med nytt matchreferat av Härenstam och Strömberg. Det måste vara en av de mer befängda idéerna i modern tid. Jag kan eventuellt förstå att någon kom på idén på en panikslagen redaktion, men det hade räckt med att en person hade räckt upp handen på redaktionsmötet och ställt frågan "Varför?", så hade idén spolats ut i Värtahamnen omgående.

Kommentarer
Postat av: Jonas G

Just de, du kan faktiskt inte klaga på Jens Fjellström... utan honom så hade hela tv4:ans sändning varit helt totalt nattsvart... Den killen kan fotboll och är framförallt påläst...Men den där Magnus Hedman kan jag bara inte förstå hur man kan ha som expert. Det ända han snackar om är ju när han tränade i Chelsea... Hur intressant är det... Spanien är för övrigt helt solklart rättvisa vinnare av EM!! Tack för mig, hej!

2008-07-01 @ 15:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0