Framtiden är här

Fick idag ta del av en introduktion till den nya ljuva webbaserade plattform som framgent kommer att prägla mitt dagliga värv. Trots att jag själv är åtminstone småförtjust i datorer som ett verktyg för kommunikation blev jag lite förbryllad över den terminologi som användes. Ord som 'dokumentationsmodul', 'digitalt lärobjekt' och att lära 'just-in-time' känns kantiga och inte alls anpassade för de ibland en gnutta tekniktröga människor som skall nyttja verktygen.

Min profetia är också att en undergroundrörelse kommer att växa fram som inte längre accepterar att man måste vara civilingenjör för att ansluta till ett trådlöst nätverk eller för att aktivera ett mailkonto. Jag skulle vilja påstå att det inte finns någon annan produkt på våra arbetsplatser eller hem som kräver så mycket tankemöda och tid för felsökning som våra databurkar. Det är uselt.

Kommentarer
Postat av: RE

Så sant. Den innovatör som skapar den idiotsäkra datorn, dvs som VERKLIGEN går att bara plugga in och köra utan att skriva i IP-adresser och allt möjligt, denna person kommer att få Bill Gates att framstå som en fattig kyrkråtta.

2008-01-24 @ 08:45:19
Postat av: Gates

Håller fullständigt med. Tur att man har begåvade personer i släkten att ta till när det verkligen kniper. Det värsta är dock inte alltid felet utan den smälek man får utstå för att man inte begriper bättre.

2008-01-24 @ 21:21:52
Postat av: Anonym

Här kommer en rebus/lösningen:

2008-01-27 @ 23:28:10
Postat av: Anonym

beatles skivbolag

2008-01-27 @ 23:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0