Bland nät och fjädrar

Årets första badmintondrabbning ägde rum i afton och jag är ledsen. Ledsen över att inte ha Direktörens vinnarskalle och hängivenhet och dessutom leva ett liv i avsaknad av Rektorns glädje över en vunnen boll. Jag, en enkel tjugofemöresadjunkt med fötterna rotade i de blanknötta skolkorridorerna och Läkaren, en samhällets underdåniga tjänare lyckades trots det besegra Direktören och Rektorn med komfortabla 3-0. Som vanligt erbjöd vi de stackars motspelarna att byta lag till nästa gång, så att åtminstone en av de tappra kämparna får åtnjuta segerns sötma. Det är mig en gåta att de tycks ta detta generösa erbjudande som en skymf i stället för att tacksamt ta den utsträckta handen. Jag tyckte också att situationen krävde att de skulle deklarera ett mål för 2008. Är det att vinna ännu ett set? Är det att ha den mest moderiktiga outfiten eller kanske att tillsammans skriva en egen kampsång? Mina tafatta försök att ge mina vänner något att se fram emot möttes av en tystnad som inte torde gå att finna i den mest gotiska gravkammare. Min vän Rektorn sa en gång "Att vinna är allt", men jag tycker inte alls att det spelar någon roll.

  

Kommentarer
Postat av: DrDr

Matchens efterspel var ju för övrigt en semantiskt intressant diskussion: Dirren hävdade bestämt att vi inte var bättre; de spelade bort sig själva och gav bort matchen. Och med detta påstående vill jag hävda att han har snärjt sig själv. Om de spelar bort sig och ger bort matchen medan vi inte inte gör det - då måste de ju per definition spela sämre. Och om de är sämre - då måste vi ju vara bättre. (Eller åtminstone mindre dåliga). Vilket skulle bevisas.

Estetiska höjdpunkter saknades heller inte under gårdagens drabbning: B hade ett fotarbete och en grace värdig en rumänsk barngymnast och hans smekningar över nätet var av närmast erotisk karaktär; närmare än så går inte att komma.

2008-01-22 @ 08:52:30
Postat av: Dirren

Ni var inte bättre - det hade vem som helst kunnat se igår kväll. Mest pinsamma är dock att det inte nämns vid ett enda ord att undertecknad för första gången på länge fick känna hur en förlust känns. Ovant? Absolut.
Att vinna är inte allt - bara kul. Att förlora är inte allt - bara mindre trevligt...

2008-01-22 @ 12:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0