Grannsämja?

På luncherna brukar jag då och då gå ut på stadens gator som en vanlig man och ibland ta med mig det färgstarka och tillika kostnadsfria nyhetsbladet Metro för att förstrött bläddra upp TV-sidorna. Idag höll jag på att sätta riset i halsen när jag läste genom en blänkare för TV3:s Grannfejden som uppenbarligen handlar om konflikter mellan grannar. I den lilla notisen fanns ett citat från nämnda program som i min tama värld framstod som rätt färsigt:

"Jag skulle inte pissa på henne om hon brann."

Om en människa brann kanske inte det är det första jag skulle tänka på heller men det är självfallet en annan historia. Man måste trots allt medge att budskapet i citatet är förhållandevis tydligt. Efter att ha läst artikeln börjar jag att fundera på hur detta uttalande kommer att förändra grannarnas relation framöver. Det är ju en sak att ha synpunkter på sina grannar, men jag undrar med min begränsade tankeförmåga, om grannsämjan verkligen främjas av att citatet ovan kablas ut i a) TV3, b) Metro. Borde det inte finnas en mer diplomatisk väg att gå? Softish?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0