My name is bass, walking bass

Jag såg Mission Impossible III tillsammans med mina barn ikväll. Efter ett tag ställde jag den självklara och berättigade frågan: Hur vet ni att jag inte är Sveriges Ethan Hunt? De flyttade sina fyrkantiga blickar mot min halvliggande lekamen i soffan. De synade mig liksom. Sen kom det ett leende, inte illa menat, men det svider fortfarande. Jag försökte att pumpa ungarna på skälen till att de var så uppenbart säkra på att jag inte jobbade i den svenska underrättelsetjänsten som den skarpaste kniven i lådan, men de orkade inte ens hitta ett argument som var trovärdigt. En timme senare försökte jag uppgivet att förklara för dem att när jag tar på mig den vedervärdiga kavajen i möbeltyg från sextiotalet är det inte för att spela gubbiga hits utan en täckmantel för att operera under cover med världen som arbetsfält. Jag är tränad att utstå de mest påfrestande omständigheter och kan precis som Ethan klättra uppför fasader och hänga i helikoptrar samtidigt som jag likviderar skurkar och jag förfogar över en teknologi som är så modernt mikroskopisk att den ryms i en tändsticksask. Mina barn krävde nu bevis för att jag talade sanning och avfärdade snart mina armmuskler, men tystnade när jag sa:

Jag kommunicerar med mina uppdragsgivare via min blogg.

10-4. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Ms Soprano

Mr Walkingbass.
You are no longer in duty - look in a mirror - we can't use you anymore.
We are now looking for a single guy, keyboardplaying teacher with no life but with a lot of friends.

Thanks for all the years in our service.

Ms Soprano

2007-11-18 @ 22:03:45
Postat av: PS

Är ni inte nyktra, eller?

2007-11-19 @ 12:02:29
Postat av: DrDr

Aha. Det är därför ditt badmintonracket ser lite annorlunda ut; det är till inte bara för idrottsutövande utan är också en antenn för din kommunikationsutrustning. Och din uppvärmningströja som du så ogärna tar av dig är i själva verket en skyddsväst som räddat livet på dig vid otaliga fientliga attacker. Skönt att ha en sådan partner på badmintonbanan.

2007-11-19 @ 13:28:28
Postat av: The Secretary

Rollin Hand,
Du är återintagen i tjänst.
Ditt nya uppdrag är tatuerat under dina ögonlock och du kommer att kunna läsa det nästa gång du upplever groove.
Jag kommer att förneka all kännedom om dig eller dina handlingar om du blir upptäckt eller dödad.
Detta meddelande kommer att självförstöras inom 5 minuter.
/The Secretary

2007-11-19 @ 13:42:13
URL: http://littlelessconversation.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0