Miles Bites

Jag såg Miles på Gröna Lund i slutet av 80-talet, om jag inte minns helt fel var det i samband med att Amandla släpptes. Han omgav sig med ett mycket ungt och funkigt band och stod med ryggen mot publiken och kved fram sina elektrifierade sordintoner. Han yttrade inte ett ord under hela konserten och om jag skall vara ärlig lämnade kvällen inget bestående intryck.

Min granne, i Skarpnäck vid den här tiden, jobbade på Gröna Lund och berättade en skröna om Miles:

Som brukligt är hämtades Miles vid något tillfälle upp vid Arlanda i Gröna Lunds vita limousin. Miles sätter sig med all önskvärd indignation och fäller ner sina svarta glasögon och kastar en hastig, genomborrande blick på chauffören och väser med spelad förvåning "Ahh, a white nigger."   


Kommentarer
Postat av: bernur

Eh, vilken underbar historia! Fast, vem är Amandla?

2007-06-05 @ 11:15:15
Postat av: Anonym

En CD från -89, men visst är formuleringen dubbeltydig...

2007-06-05 @ 15:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0