På ett villkor

Vi ställer till med ett litet glasskalas på lördagkvällen för att fira lördagen efter fredagen och sommaren som aldrig säger nej. Och femåringen som borde sova för länge sedan har sina känsligaste tentakler utfällda för att förnimma vad som händer utanför det trista sovrummet och jag faller till föga; det är sommar och när skall man annars äta glass och jag erbjuder den llla keruben ett urval av glass med frestande kombinationsmöjligheter. Jag känner mig som en storstilad fader. Men, hon tittar misstroget på mig och frågar: Måste jag borsta tänderna igen?






Kommentarer
Postat av: PS

Been there, done that, got the t-shirt...

2009-06-15 @ 07:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0