Grågrågrågrå

Det januariväder som vi har välsignats med framstår ju inte som någon större lyckobringare när dotter 1 skickar sms där hon förklarar hur strålande hon har haft det och hur solen har visat sin fina nuna i Australien. Högst poetiskt, sant och snillrikt har jag lust att skrika där jag står och tittar ut över matsalens mossbelupna tak innan den första strängkliaren har tagit plats.
    Av någon anledning, har jag den sista veckan plågat flera elever med Rage against the machine och Killing in the name och jag börjar alltmer sugas in i det där fett nedstämda uttrycket och jag bedåras av det sagolika basspelet avTim Commerford. Om jag någon gång träffar honom tror jag att jag just skall säga så till honom. Herr Commerford, ert basspel är bedårande. Vi talar samma språk. Känner ni till Fröding?

Kommentarer
Postat av: PS

Testa det här annars: Mr Commerford, you're playing like a motherf*cker!

2009-01-23 @ 07:05:54
Postat av: Daniel

Först tar du upp 'progressive metal' som exempel på lektionen och nu får jag höra att du fattat tycke för RATM (Som jag f.ö såg live nu senast i somras), du upphör aldrig att förvåna dina elever.



Som sista not vill jag föreslå RATM's cover skiva vid namn "Renegades", innehåller bla. en "något tyngre" version av "Maggie's Farm".



Vi syns efter IO veckorna.

2009-01-24 @ 20:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0