Idealisten

Jag ansluter till länsstudiedagen för gymnasielärarna, på min lediga dag, för att lyssna på utbilningsminister Björklund och jag har hört allt förut. Han är en strukturerad retoriker och det märks att han har sagt det förut. Och jag tror faktiskt att de första 70 minuterna av föredraget är identiskt med det han sa för ett år sedan. Han svarar lite halvt svepande på de frågor som dyker upp och jag smiter raskt vid en lång förklaring till hur sextonhundra lärare skall utspisas i tre matlag i tre olika lokaler vid tre olika tidpunkter.



Bildbeviset.
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, är det inte härligt med en så konsekvent person

på en så viktig post!

Att ändra i ett så vinnande koncept verkar onödigt.

Och jobbigt att sno ihop. Han räknade nog inte med att någon faktiskt lyssnade förra gången, pluggo där!

Är han väldigt LITEN eller var scenen väldigt stor? (ref. till bildbilagan)

mvh Maria

2009-04-23 @ 18:40:05
Postat av: Maria

Förresten får din bespisningsbeskrivning håret att resa sig på mina armar - det har bibliska undertoner, det är stort!!

2009-04-23 @ 18:44:21
Postat av: WB

Han är nog rätt liten och ja vi var verkligen i frikyrkoland...

2009-04-23 @ 19:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0