Valborg II

Spelade på Högskolans vårfirande i går och ja, det är jag som på bilden försöker att hålla fast noterna i något som torde påminna om en storm under fimbulvintern. Den kavaj och kortärmade skjorta som kändes så rätt på morgonen kändes så förbannat fel i snålblåsten och innan vårfestligheterna blåste det så infernaliskt att min bas blåste omkull, rätt i backen, en flisa försvann från kroppen och det gjorde ont i hjärttrakten, min notmapp i plast flög i väg och en vänlig dam i sextioårsrycket skulle, vänligt nog, rädda den genom att sätta foten på den men halkade i stället på det såphala materialet och gick ner i en spagat som hade fått Olga Korbut att tappa hakan och när plötsligt notstället började att ta vind, likt Pelle Petterssons segelbåtar i America's Cup, och började röra sig över scengolvet fick begreppet "att följa noterna" plötsligt en ny innebörd.



Kommentarer
Postat av: po

Du som IB-adjunkt måste väl känna till de tre R:en.Rätt plats,rätt tid och rätt utrustning. Spelning utomhus = KLÄDNYPOR. Hur har du klarat dig i 20 år? Å när blev du intresserad av vitrysk gymnastik? Olga Korbut?

2008-05-01 @ 19:15:47
Postat av: bernur

Du lever ett spännande liv: när jag läste "en flisa försvann från kroppen" hickade jag till, tills jag fattade att det var instrumentkroppen du menade - väl?

2008-05-01 @ 20:41:06
Postat av: WB

PO: Tro mig, jag var utrustad med 5 klädnypor två resårband som höll fast noterna, men själva bytet blir ju inte lättare av det.

bernur: Jag tror att jag hellre hade avvarat en flisa av min egen kropp.

2008-05-01 @ 21:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0