Superfarsan

Hustrun bortrest några dagar och jag strävar med högburet huvud mellan kastruller, diskmaskin (det aset), tvättmaskin, ogräsrensning, städning och favoriten avloppsrensning . Man borde ju för en gångs skull få den uppskattning som man förtjänar av sina telningar, men trots att jag har försökt lära nittonåringen hur hon skall sminka sig är det enda hon kan slippa ur sig att jag börjar se sliten ut. Konstigt? Jag har skurgumsknän, påsar under ögonen, som bevisligen inte går att dölja med foundation(stavas det så?) ont i ryggen, ständig kaffeabstinens och en vikande mental stabilitet. Måste ner till tvätthögen. Efter empiriska studier kan jag meddela att det är onödigt att blanda olika färger i tvättmaskinen. Med näsan i ogäsrabatten lät jag fyraåringen ta med sig två kamrater in bara för att konstatera att de på en halvtimme hade flyttat hela hennes rum till min säng. Vi har nu inlett en förundersökning i jakt på en tygdelfin som har försvunnit i just det momentet. Jag skall köpa nya blommor för dom gamla har tatt slut...


Kommentarer
Postat av: kristina

Hej Walkingbass!
Vilken ovanligt skön och läsvärd blogg!! Ren slump att hittade jag hit. Men vem är du, Walkingbass? (Ingen presentation?) Musiker ..och lärare (i svenska?) vad jag förstår.
Du skriver sällsynt bra, tycker
Kristina

2008-05-04 @ 22:21:47
Postat av: Anonym

Tack. Roligt att höra. Just som du säger, lärare i musik och svenska och musiker bosatt i Jönköping.

2008-05-05 @ 09:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0