Bland nät och fjädrar

Medan Direktören slevade i sig oxfilé på VIP-läktaren i Kinnarps Arena och Läkaren halvsovande i en gudsförgäten norsk håla jourade sig mot årets andra miljon så möttes det verkliga pedagogproletariatet i form av undertecknad och Rektorn på badmintonbanan. Mönstret känns igen. Läkaren och Direktören är bara med när det passar medan pliktkänslan alltid styr de av oss med en mer pedagogiskt inriktad yrkesbana. Nåväl. Jag vann lätt. I tre raka set. Rektorn stretade emot bra men jag kände mig lätt, rörlig, smidig och jag hade fin längd i slagen, även om Rektorn gjorde vad han kunde med sina precisa dropbollar och aviga slag. Inför sista set insisterade Rektorn på att byta min blåa yonexboll mot en boll av den typ som följer med de badmintonset man köper på bensinmackar eller i en livsmedelsbutik. Om man träffar bollen rätt så tycks det som om det inte finns några gränser för hur långt den kan flyga. Upp på grannens tak, eller ut till Visingsö. Bollbytet gjorde mig konfunderad, men jag lät inte det hindra min färd mot viktorian.
    När jag efter matchen ställde mig på vågen kom förklaringen till min nyvunna rörlighet. Jag har blivit fyra hekto lättare. Det var därför jag svävade över planen. Konstigt att ingen har uppmärksammat det med en vänlig fras av typen: Vad du ser lätt ut? 

Kommentarer
Postat av: Dirren

Saknade er faktiskt, satt visserligen och slufsade i mig både räkcocktail och oxfilé - men matchen som sådan var ett osannolikt sömnpiller.
Imponerad av WB - tre raka mot "Illern"! Imponerad var ordet.

2008-03-18 @ 08:16:01
Postat av: DrDr

Jag kænde ænda till Norge att detta var den enda møjliga utgången av gårdagens envig.

Undrar om det ær någon som vågar møta dig næsta måndag.......?

2008-03-18 @ 09:18:29
Postat av: Po

Känner viss oro när rektorn allt oftare förknippas med tveksamma domslut, håvbollar samt regelvidriga bollbyten. Dags för en domare eller hawk eye.

2008-03-18 @ 17:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0