Robins

Kan inte låta bli att undra över idén med att ta in två gäster per program och låta dem i all hast formulera något kvickt som vi eventuellt inte kände till om personerna ifråga, alltid på ett mer personligt plan, och sen vips är programmet slut. Ikväll Ingvar Oldsberg och allvarligt talat, hur många gånger har det inte skojats om hans flintskallighet och brist på sånglig förmåga eller att han är äldre än de flesta andra i TV-rutan? Behöver någon informeras om det ytterligare en gång? På finfin sändningstid? Det kändes instängt och taffligt. Dessutom; en programledare som i en skriven monolog använder det mest vedervärdiga av alla uttryck borde få ett kännbart löneavdrag. Även fast. Hallå? Jag är inte särskilt petig med mitt eget språk, vare sig i tal eller skrift att döma av de milda tillrättavisanden jag får av omtänksamma läsare, men den formuleringen får mig att må fysiskt illa. Det låter ju inte klokt. Det är omöjligt. Det går inte.

Kommentarer
Postat av: Po

Nu blev det väl lite väl mycket prinsessan på ärten i WB:s blogg. Uttrycket "Även fast" utgör ju hörnpelaren i min vokabulär. Funkar klockrent.

2008-02-23 @ 10:33:25
Postat av: B

Inte ens en tjugofemöresadjunkt i matematik kan mena allvar med ett sådant påstående.

2008-02-23 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0