Den här helgen?

Jag har ätit 1957 års nobelmiddag. Fasan. 
Jag har spelat Povel Ramels Småfåglarna iklädd en kycklingdräkt.  Piano.
Jag har försökt att hålla 6 marshaller brinnande på en trappa i Abrahamsberg.
Jag har lärt mig trolla, även om barnen var måttligt imponerade.
Jag har provspelat en bas som uppenbarligen är både ny och begagnad men det är riktigt svårt att veta eftersom den även som ny ser minst sagt begagnad ut. Till och med personalen hade svårt för att avgöra om den var ny. Eller begagnad.
Jag har ätit en lunch vid Östermalmstorg och jämte mig satt en brat. Han klagade på att maten var kall trots att den enligt allt logiskt tänkande borde vara just - kall. 
Jag passerade Kristian Luuk två gånger. Han måtte tro att jag är en stalker.





Kommentarer
Postat av: Björn

Med risk för att ådra mig allvarlig skada på nästa lektion, delar jag nu med mig av ett citat jag nyss hittade:
Det behövs bara en basist för att skruva i en lampa, men gitarristen måste visa honom först.

2008-02-04 @ 16:45:00
URL: http://johnsen.blogg.se
Postat av: B

Jo, men jag replikerar lätt med följande:
Hur får man tyst på en gitarrist? Man visar honom ett notpapper.

2008-02-04 @ 18:38:52
Postat av: Po

Welcome to my world.

A vocalist asks her keyboard player, "I'd like to do 'My Funny Valentine' tonight... but can you think of a way to 'jazz' it up?" Keyboard player replies, "Sure, we can do the first chorus in G minor, then modulate to G# minor for the second chorus in 5/4 time, then modulate to A minor in 3/4 time for the bridge, then cut off the last 3 bars!" She claims, "That might be too complicated to do without a rehearsal!" Keyboard player responds, "Well, that's how you did it last night!"

2008-02-04 @ 20:18:38
Postat av: Anonym

Jag undrar,är lustifik ett ord?
Kan man säga/skriva så?

2008-02-05 @ 21:56:09
Postat av: Anonym

Det värsta med oss gitarrister är att vi har fått någon form av kollektivt storhetsvansinne. Själv ångrar jag mitt instrumentval nu så här, fyra år efter åt. Borde börjat spela piano istället. Liszt ÄR bättre än Vai, så är det bara. Trots att Vai har spelat med Zappa.

2008-02-06 @ 01:01:59
Postat av: B

Jag känner bara en gitarrist som med ett sådan glöd nämner Liszt...

2008-02-09 @ 00:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0