Bland nät och fjädrar

Direktören var i Stockholm och torkade förmodligen bort löjromskornen från hakspetsen när en enkel tjugofemöresadjunkt, Läkaren och Rektorn drabbade samman i några singelmatcher. Jag kände mig redan från början stark och upptäckte att jag inte längre fick blodsmak efter att ha spelat fem bollar. Jag manövrerade ut Rektorn i två matcher med precisa dropslag och riktigt långa clear på hans svaga backhandsida. Inget märkvärdigt och låt oss för all del komma ihåg den arme skolledarens bräckliga fysiska status efter att ha jobbat i trädgården en eftermiddag. Läkaren vann den första matchen genom att avsluta med ett slag som mer påminde om att fånga fisk i håv. Det var åtminstone inte två slag sa mannen som skulle offra fem av sina patienter för att vinna. Han kände uppenbarligen inte till regeln om att bollen inte får ligga kvar på racketen för att sedan vispas iväg. Det strider mot spelets idé. Nåväl, i andra matchen pressade jag ner Läkaren i hans svaga backhandhörn och saken var klar. Läraren: 3 segrar. Läkaren: 2 segrar. Rektorn: 1 seger. Men statistiken spelar naturligtvis ingen roll. Det är trots allt bara motionsidrott och att vinna är faktiskt helt ointressant.

Kommentarer
Postat av: Dirren

Vill rätta Lärare - det var kåldolmar jag käkade igår.
I övrigt - vem har vunnit de två senaste kamperna då dubbeln brunnit inne och det resulterat i heta, korta, furisösa snabbmatcher? Just det, undertecknad.
Förra måndagen drabbades även jag av Läkarens numera berömda och patenterade "håvslag" - fånga bollen, låt den ligga en kvarts minut för att sedan placera den otagbart på en förvånad motståndares planhalva. "Dubbelslag - nej, det bedömer jag att det inte var..." Känner ni igen kommentaren?
Rektorns bortförklaring av "ont i armen" kunde egentligen snabbt hjälpts av Doktorns s k lyckopiller - jag talar av erfarenhet. Igår var det tydligen hård stämning så det erbjöds inga piller till motståndaren.
Ser fram emot nästa måndag redan...

2008-02-05 @ 13:29:44
Postat av: DrDr

Det var ett väldigt tjat om dubbelslag. For the record: Jag har aldrig slagit och kommer aldrig att slå något dubbelslag. Jag spelar rent - både bokstavligt och bildligt.

2008-02-06 @ 08:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0