Vitvarorna anfaller

Jag har under ett intensivt kreerande av nya invektiv befriat pumphuset i tvättmaskinen från en bygel från den modell av behåar som min nittonåriga dotter använder. Som tack för hjälpen har jag fått ett vätskande sår på höger hands knogar. Vid en första anblick ser det ut som om jag varit i slagsmål, men när blicken flyttas från min sargade näve till mitt lama nylle förstår åskådaren att det vore omöjligt, tanken är befängd.
    Däremot är det helt korrekt att påstå att min relation till vitvaror det senaste halvåret har blivit mer ansträngd. De bråkar med mig. Vill mig illa och slutar att fungera som om det vore ett rimligt alternativ för en tvättmaskon att inte fungera. Jag försökte, i lätt affekt, förklara för electroluxaset att skälet till hela dess existens är att tvätta, år in och år ut. Jag försökte att berätta för vår tvättmaskin att den saknar något värde överhuvudtaget om den inte tvättar. Men det hjälpte föga. Displayen fortsatte att blinka E20 medan mina elbasfingrar försökte lirka fram resten av trasslet i pumpen.
    Det finns ingen tvättmaskinsgud.

Kommentarer
Postat av: sss

Bosse, det här är Patrick Wolf. Om du fortfarande undrar...

2008-12-19 @ 22:35:16
URL: http://www.youtube.com/watch?v=HeR9_7cACUc
Postat av: Po

Kan bara instämma med vitvarumardrömmen. Har konstant slagit stortån i frysdörren sedan jag skaffat ny kyl/frys.

2008-12-20 @ 10:26:51
Postat av: WB

sss: fint, jag skall kolla in alla klippen, men det verkar ju lovande och kul att blanda upp musikermusiken med. Ha ett skönt lov.



Po: Konstant?

2008-12-21 @ 10:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0