Hurven

Packade min minimala väska med svart kavaj, skrynkelfri skjorta (en myt), ipod och vitamintabletter och kollade för tredje gången att jag lagt i rätt notmapp och hann som vanligt tänka att det sannolikt inte hade varit mer förberedelser för att ge sig i väg till andra sidan jordklotet; det är samma uppbrott, och det infann sig, som vanligt, samma strimma av lite stressad irritation över att lämna den odruckna kaffekoppen och en potentiellt lugn dag med morgontidningar och engelsk fotboll, innan jag landade i en Opel Vivaro på väg till Avesta och Sala för att leverera grundtoner i två julkonserter med Vocalsis.
     Lunch i Avesta, konsert i Läkarnissionens regi innan vi landar i sängarna på ett nedlagt äldreboende och jag sover som ett barn i nio timmar efter middag, kvällspromenad och telefonsamtalet hem. Lugnare tempo på söndagen, med rigg och rep i lugn och ro innan vi letar lunch i Sala och hittar ett café där det tar 45 minuter att få pyttipanna och jag blir vettskrämd när bandets ynglingar har placerat en plastorm i min kavaj och känner hur hjärtat slår dubbelslag innan jag motvilligt tycker att det var halvroligt. Konsert som fungerar bra, utan trasslande kabel till mina in-earproppar och in i bilarna, skratt och lite allvar i fyra timmar, Jessica Gedin påminner i Spanarna om ordet hurven, vi skriker invektiv till en man som kör alldeles för sakta i en merca utanför Västerås och 23.30 avstigning på Österängen och jag konstaterar i soffan framför Seinfeld att jag har musicerat och befunnit mig i ett socialt sammanhang i två dygn och tyckt att det har varit trevligt. Det kanske är musiken som möjligen kan rädda mig från att bli gammal och bitter?


Omoget, J.

Kommentarer
Postat av: Po

Låt oss från början slå fast att det var J som var hjärnan bakom det nedriga tilltaget med gummiormen. Sedan motsvarade ju momentet när ormhuvudet hoppade fram alla förväntningar och lite därtill. Kom på mig själv mitt i en låt lite ofokuserad åter uppleva dramat med ett felackord som följd. Sorry WB.

2008-12-01 @ 17:36:40
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, men jag är samtidigt väldigt rädd om min kompkamrats hjärta, då jag för en sekund trodde B skulle falla ihop av rädsla... Men hann höll tempot även på konserten i Sala... Vi väntar med spänning på nästkommande helg där man får hålla sig på sin vakt, för hämnden är tydligen ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:26:26
Postat av: J

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, men jag får samtidigt erkänna att jag för en sekund trodde att vår så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men hann höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Ser redan nu framemot nästkommande helg, och då får man hålla sig på sin vakt för hämnden är tydligen ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:29:09
Postat av: J

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:36:01
Postat av: J

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:37:17
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:38:09
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:38:55
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:39:22
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:40:19
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 09:59:11
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 10:00:58
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 10:01:13
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 10:01:40
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 10:02:56
Postat av: Jonas

Jag kan bara skriva att detta rackartyg blev så sjukt lyckat, dock trodde jag för en sekund att vår alltid så stadige basist skulle falla ihop av skräck, men han höll i sedvanligt maner tempot även denna konsertkväll i Sala. Man får nog va på sin vakt nästkommande helg då hämnden tydligen är mycket ljuv... // J

2008-12-02 @ 13:31:11
Postat av: WB

Inget annat Jonas?



2008-12-02 @ 13:58:36
Postat av: po

Det är säkert bara en ren tillfällighet att B just idag var nere på expeditionen och ville sänka ett sju år gammalt svenskbetyg.

2008-12-02 @ 19:27:41
Postat av: Po

Det är säkert en ren tillfällighet att B just idag var nere på expeditionen och ville sänka ett sju år gammalt svenskbetyg.

2008-12-02 @ 19:30:08
Postat av: Po

Det är säkert en ren tillfällighet att B just idag gjorde ett besök på expeditionen och ville sänka ett sju år gammalt svenskbetyg.

2008-12-02 @ 20:04:51
Postat av: LS

Vad tusan håller ni på med?

2008-12-02 @ 21:48:54
Postat av: PS

När jag först såg antalet postade kommentarer så tänkte jag att, oj, här utspelar sig tydligen något där man bör vara med! Men vad finner man? Det oomkullrunkeliga beviset på att kollegiet behöver höja sin digitala kompetens.

2008-12-03 @ 00:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0