Off line

Jag har varit nedkopplad. Telefonen tyst och internetuppkoplingen tvärdöd. I över två dygn. Efter att via annan dator ha löst mitt mailkontrollbehov, som jag nu förstår är närmast att betrakta som ett sjukdomstillstånd, så vande jag mig efterhand och upptäckte att det går att syssla med annat sent på nätterna än att planlöst surfa på tuben. Seinfeld. Letterman. Vinyl. Städa bokhyllorna. Sortera noter. Fundera över nästa basinköp. Känna efter hur mycket jag egentligen längtar efter en kraftfull rörtopp. (Hur mycket betyder ett grynigt mellanregister för människan?) I mitt städande hittade jag både ett hyreskvitto från Gustavsberg och ett kvitto på ett basinköp. Det sistnämnda hade jag letat efter i timmar, men i min värld är det alltid så att när jag inte letar, utan sedvanlig frustration och stigande inre tryck, så hittar jag vad jag inte letar efter just då. Det betyder att det bibliska uttrycket "den som söker skall finna" inte stämmer ett skvatt på mig. Men det kanske inte handlar om elbaskvitton?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0