Bland nät och fjädrar

Säsongen har startat. Och med den duggar återbuden lika tätt som de svenska OS-flopparna. Läkaren hade idag redan fått sin dos av fysisk aktivitet genom att måla ett staket och lämnade återbud efter som denna kraftansträngning hade fått honom att gå på rött för länge. Jag tror att en mindre krävande motionsidrott vore att rekommendera i framtiden. Boule? Krocket? Plockepinn? Rektorn lät meddela att familjen var viktigare. Och jag kan förstå honom. Badminton är ju inte direkt en förutsättning för livet.
   Matchen? Direktören hade ägnat sommaren åt att uppfinna nya slag mellan tsatsikislevarna och var på det hela taget lurig, även om jag manövrerade ut honom i tre raka. Trots att mina korta servar konsekvent var för korta. Under en period i andra set ville jag kräkas men man kan inte få allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0