HV 71

Jag brukar alltid gnälla över att HV, när det verkligen gäller något, brukar drabbas av ett kollektivt storhetsvansinne  och tro  att motståndarlaget skall bjuda på segern av ren vördnad och beundran för Sveriges bästa lag. Idag måste jag kräla i stoftet och uttrycka min beundran för en taktisk triumf som inte skulle ha blivit verklighet utan ett uppoffrande jobb och en disciplinerad defensiv. I slutet av tredje perioden erfor jag samma lyckliga känsla som när HV 1979 för första gången gjorde sin entré i högsta serien. Jag satt då framför en radioapparat i Attarpsskolans gymnastiksal och tyckte att det andades overklighet att HV skulle få möta lag som Leksand och Brynäs i Rosenlundshallen. Ikväll stod jag i soffan och skrek. Mot finalserien.


Kommentarer
Postat av: bernur

HV 71 är ostoppbara i år, det är bara att konstatera, erkänna. Min fru, som inte vet något om hockey, sa det redan i januari, att HV vinner lätt, något som förstås orsakade hånleenden från mig, då jag alltid trodde på ... ehm, Modo ...

2008-04-04 @ 07:59:19
Postat av: PS

Även om jag aldrig kommer förstå det så kan jag inte annat än applådera ditt engagemang. Tycker det är en minst lika stor bedrift som det laget presterar!

2008-04-04 @ 10:49:22
Postat av: LS

Det börjar lukta guld helt enkelt... Tills det här, närmast derbyt, är över ska jag inte köpa en endaste Cloetta center.
Just do it, HV!

2008-04-06 @ 15:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0