Berlioz

Spelade upp några brottstycken ur Symphonie fantastique på en svensklektion igår och drog mig efteråt till minnes den sista musikhistoriatentan jag gjorde på Musikhögskolan i Stockholm. Vår lärare Lennart Reimers hade lagt in en notbild som vi stackars studenter skulle kommentera och helst placera i tid och sätta i någon kontext. Av någon outgrundlig anledning kände jag direkt igen Berlioz' idée fixe och kunde avlägga ett rätt vederhäftigt svar. Jag kommer aldrig att glömma hur himla smart jag kände mig efteråt.


image81



Kommentarer
Postat av: Anonym

När jag gick med den sedermera avlidne Berlioz (inte kompositören)...

2008-04-11 @ 21:54:42
Postat av: Anonym

det börjar bli dags att uppdatera...

2008-04-17 @ 18:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0