Zlatan!

Efter gårdagens kvalmatch mot Danmark verkar alla sportjournalister stå fullständigt yrvakna med brallorna motvilligt nedhasade i knävecken. Visserligen säger alla nu samfällt att Zlatan har ju alltid varit bra, men så här bra? Hallå. Tröttsamt. För några veckor sedan kunde vi se Elfsborg bli uppätna, pulvriserade, omintetgjorda av Valencia som inte hade inlett sin säsong. Jag tror inte att jag har sett eller kommer att få se en mer ojämn kamp. Vad är poängen? Jo. Zlatan spelar i en liga av samma höga snitt som den spanska. Är han i hygglig form står han för kreativitet och anfallslusta och är ett ständigt orosmoment. När han är i bra form så dominerar han matcherna och håller försvar av absolut världsklass sysselsatta i minst 80 minuter. Han är tung, kvick, teknisk, tuff och genialiskt oberäknelig. I Sverige har det diskuterats om Z skall vara med i landslaget. Gode Gud. Vi kommer aldrig att få en bättre forward.


Kommentarer
Postat av: bernur

Jag instämmer förstås. Men med detta resonemang borde väl även Kim Källström vara mer given än Anders Svensson? Och var det inte oväntat nog Petter Hansson som ofta fick städa upp efter slarvern Mellberg i försvaret?

2007-09-10 @ 07:41:58
Postat av: PS

Jag förmodar att dagens inlägg behandlar någon sport? Den slutsatsen drar jag efter att än en gång studerat Google-annonserna som idag slår på stora trumman för "Fotbollsmål, nät och allt övrigt idrottsmaterial".

2007-09-10 @ 11:10:46
Postat av: B

Möjligen, men jag menar att vi inte har någon spelare i Sverige (och kommer sannolikt aldrig få) med så unika egenskaper som Zlatan.

2007-09-10 @ 13:26:40
Postat av: RE

Men Kennedy då?? Visserligen inte alls som Zlatan - men ändå! Han spelade dessutom bara lite på slutet.
För övrigt tror jag att medellivslängden hos en svensk man om 100000 år ökat med ett par månader. Den som lever får se.

2007-09-10 @ 14:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0