Problem 2

Min yngsta dotter läxade upp sin äldre syster och mig vid kvällsmaten. Hon upplyste oss om att vi var tvungna att sluta prata samtidigt. Vi gapade som fiskar av förvåning när hon strax därefter uppmanade oss att prata samtidigt. Vi lydde förstås och pratade en aning i mun på varann. Hon avbröt oss direkt och förkunnade: "Där ser ni. Jag hör inte vad ni säger." Min treåriga dotter tillrättavisar sålunda mig och försöker medelst en metodik präglad av "learning by doing"  få mig att ändra mitt invanda beteende. Vad kommer härnäst? Kommer hon att kommentera mitt bordsskick? Jag trodde att mitt hem var ett ställe för rekreation och ett otvunget umgänge. Gode Gud. 


Kommentarer
Postat av: PS

Känner igen det där med tillrättavisande. Har någon gång undsluppit mig ett "jag tror minsann jag är kissnödig" och fått till svar av fyraåriga dottern:
"Men gå och kissa då, dumskalle!"
Undertecknad och Ulf Hansson kommenterade tidigare de ofantligt passande Google-annonserna som dyker upp här och där. Nu syns den bästa hittills! "Singlar i närheten! Knyt seriösa kontakter nu!"

2007-09-06 @ 23:21:28
Postat av: Ulf Hansson

...och "Gud älskar dig" har bytts ut mot ett erbjudande om "Två mörka ögon" som ringsignal. Ett tecken i tiden.

2007-09-07 @ 17:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0