Fånge i kapitalismens träsk

Flera har ju kommenterat Googles annonser som på något märkligt sätt anpassar sig till textinnehållet. Igår var jag feg nog att ta bort ett inlägg igår där jag i brödtexten nämnde Markoolio. I samband med det inlägget passade Google på att sälja saker som kändes en smula främmande. Framför allt med tanke på att jag levererar kvalitetssäkrad familjeunderhållning. Jag lade istället in en text som handlade om Peter Gabriel och genast byttes annonstexten ut till "Vill du lära dig att knyta en slips?". Orolig. Jag kan inte vänta på Googles behandling av detta illustra inlägg. Det vilar något dystopiskt kafkaeskt över hela situationen. Jag måste nog köpa mig fri.  

Vid några tillfällen har annonstexten med "Gå ned 8kg snabbt" lyst med eldskrift på skärmen. Hur kan Google veta? Jag har fikat alldeles för mycket den sista tiden, jag vet. Men vem av mina kamrater skvallrar? Jag måste vara omgiven av förrädare. Eller har Google placerat ut en spejare på Bernards?

Kommentarer
Postat av: RE

Du idkar alltså självcensur. Jag noterade att Markoliootexten plötsligt försvunnit. Och nästa steg - påstår du att du aldrig varit i Barcelona? Och att du aldrig kompat Elvislåtar? Hur var det nu med Petrus och tuppen....

2007-09-24 @ 00:30:58
Postat av: RE

Och jag har sett 8kg-annonsen också. Har Direktören och Rektorn hackat Google och placerat den där i psykningssyfte inför kommande badmintondrabbningar?

2007-09-24 @ 00:36:37
Postat av: bernur

Själv kan jag hälsa att varje gång jag skriver rubriken "My nose is bleeding from rubbing it into books" handlar reklamen om Felix Tomatketchup, bara för att blod och ketchup har samma färg (och smak?)eller vad? Någon gång ska jag freudianskt skriva fel, "My nose is bleeding from rubbing it into boobs", och se vad reklamen kan tänkas handla om då (förlåt, B - - - )

2007-09-24 @ 15:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0