TV3? Allvarligt talat

Jag hoppas att min vän Direktören å det snaraste lägger ett fientligt bud på TV3 och omedelbart skänker deras rättigheter till EM-kvalet till Canal Plus. Kvällens drabbning var i tv-sporthänseende en katastrof. Kommentatorsinsatsen var så valpig och larvig att jag tillbringade kvällen med en lätt rodnad på kinderna. Jag kommer sannolikt aldrig bli TV-producent, men jag hade på förhand kunnat tala om för TV3 att kombinationen Strömblad, Hysén och Bosse Petersson inte kan sluta lyckligt. Strömblad är hyfsad i de flesta fall, men att börja svära i TV-sändningen när Nordirland gör mål visar ju prov på en total avsaknad av förståelse för den egna uppgiften. Glenn Hysén är en go gubbe som i sina bästa stunder kan lyfta fram de där lyckliga detaljerna ur en spelares perspektiv, men att låta honom dela expertplatsen med en dryg stockholmare som uppenbarligen vet allt, kan bara sluta i något som närmast kan beskrivas som ett TV-sportens Tjernobyl. De dåliga vibbarna strålade ut i högtalarna trots att Strömblad nervöst förkunnade att de inte alls behövde tycka likadant. Det var därför de var där. Konstigt nog tyckte de precis likadant om allting i andra halvlek och jag skulle offra min högerhand för att få veta exakt hur hårt producenten tog tag i deras öron i pausen. Gode Gud.

Kommentarer
Postat av: Dirren

Satt på läktaren och såg världens sämsta match. Trodde ett tag att jag såg Sverige möta J-Södra. Insåg dock att de gröne spelade skiten av Sverige och det gör inte J-södra med något lag i år.
Njöt dock av god stämning, gratisbiljett, gratis öl och gratis mat. Gött att ha bra affärsvänner...:-)

2007-10-18 @ 21:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0