Bland nät och fjädrar

Måndag kväll. Badminton. Läkaren och undertecknad anländer i tid, medan Direktören stressar in med orden "det är mycket nu". Antyder att han är utarbetad vilket i klartext brukar betyda att han skrattar hela vägen till banken. Direktören var inledningsvis lite skakig, såg ut att ha ont i axeln. Jag frågade med min sedvanliga känsla för människors livssituation hur det var men möttes av en harang om att empati inte klär mig. Jag förstår inte. Rektorn studsar in en halvtimme sent och har från förra veckan glömt regler och modellen för poängräkning i badminton. Det är inte hela världen, men det är ju inte direkt kvantfysik vi talar om. Det känns helt naturligt att samma strukturerade person arbetar med budgetansvar och schemaläggning. Läkaren är förvånansvärt alert och vi vinner i tre raka mot Direktören och Rektorn. Direktören spelade med ett stort leende på läpparna sedan han fått ett konstigt piller av Läkaren. Jag har ätit såna i hela mitt liv och jag har inte tagit någon skada, försäkrade läkaren med all tänkbar medicinsk trovärdighet.
    Jag får sedan storstryk i en singel mot Läkaren. Inte mycket att säga, men när vi skakar hand efter matchen ser jag att han har samma galna blick som Ben Johnson hade när han slog världsrekord i OS i Söul 1984. I bastun efteråt turas Läkaren och Direktören om att berätta hur mycket de brukar vomera när de reser per flyg.

En värdig avslutning.

 
       

Kommentarer
Postat av: DrDr

Galen - jag? Lugnare badmintonspelare finnes icke. Kontrollen är fullständig över såväl kropp som psyke, icke ett förfluget ord över mina läppar, aldrig någonsin höjer jag rösten. Självbehärskningen är total. Galen - jag ???

2007-10-02 @ 07:30:36
Postat av: Dirren

Jag njuter fortfarande över pillret jag fick av Läkaren igår - visade på sann empati för en trasig människa. Kan jag få sådana blåvita nästa gång? Sånda som Läraren brukar få... I sann direktörsanda har jag idag försökt brygga kaffe åt personalen - vad hände? Jo, jag tappade hela kannan och en sjö stor som Vättern flöt runt kaffekokaren. Axelskada? Absolut. Direktörer är inte ämnade att brygga kaffe - basta.
Oroad över min spelkamrat Rektorn - det är mycket ord som Läkaren och Läraren slipper höra.
Har i natt drömt om det vita pannbandet igen. Läkarens psykningsutstyrsel nr 1.
Nästa måndag - ny kamp.

2007-10-02 @ 09:37:11
Postat av: Söderberg

Doktor Glas! Doktor Glas! Spring!

2007-10-02 @ 12:44:39
Postat av: J

piller? blåvita? om de har minsta identitetsförändrande effekt är jag hemskt intresserad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0