TV3 vs Radiosporten

Har ju tidigare hävdat att Viasat borde fråntas alla rättigheter att sända fotbollsevenemang till förmån för Canal Digital som faktiskt har något slags sunt förnuft som en grundidé när de producerar och kommenterar. Kvällens kamp var möjligen ett fall framåt såtillvida att stockholmsförståsigpåaren och goa-gubben-från-götet inte blev osams, men någon riktig nerv bjöd inte sidopladdrarna på, trots att de gav hybris ett nytt ansikte när de började planera Sveriges alpina turné i sommar efter exakt 34 sekunder av matchen. 
    Radiosporten å sin sida föll huvudstupa i det andra diket med en Ralf Edström som var så pessimistiskt nedtonad att jag helt sjönk in i ett nytt skov av min nyss borttynade spleen. Så erbarmerligt dåligt kan det väl inte vara att Sverige för femte gången i rad kvalificerar sig för ett stort mästerskap. Även om inte spelet imponerade.
    Zlatan var sagolik att se på och hans millimeterpass borde ha resulterat i ytterligare ett mål. Minst. Zlatan tog också kvällens stilpoäng när han kastade en boll i huvudet på en av förbundets kostymgubbar som skulle frottera sig med spelarna på innerplan efter matchen. Det skulle jag aldrig våga göra på mina överordnade. Åtminstone inte så hårt. Definitivt inte i direktsändning. Jag måste tala med någon.

  

Kommentarer
Postat av: bernur

Ha! Jag såg också hur Z kastade bollen, rakt i bakhuvudet, och sedan gubbens yrvakna blick bakåt, ungefär som om han sökte efter en huligan som siktade med ölflaskor ...

2007-11-22 @ 08:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0