I woke up this morning

Småsegt. Men plötsligt steg Stefan Wemelin ut ur min radioapparat och förklarade för mig vad som saknas i mitt enfaldiga liv. The Band. Jag borde ha förstått det själv, men vad skall man göra åt det klockan nio en söndagkväll. Var är skivaffärerna när man som mest behöver en injektion av sjuttiotalsstök och oförställd spelglädje? Fasen. Varför är det omöjligt att tänka logiskt när det gäller just musik? Jag borde ju uppenbarligen ha förstått att en spelning på ett möbellager i Lammhult en lördagkväll och söndagens dos jullåtar, som sannolikt skulle kunna döda en häst skulle, kräva The Band för att återställa läget till noll. Jag borde ha förstått bättre men jag har uppenbarligen inte haft alla pommes frites på tallriken.   
    

   


Kommentarer
Postat av: snakecharmer

I woke up this morning - and found myself dead...

2007-11-26 @ 21:30:36
Postat av: PS

The Band - good stuff!!!

2007-11-27 @ 08:48:02
Postat av: J

"woke up this morning
the world turned upside down,
thing's ain't been the same
since the Blues walked into town"

f-n B! du skulle kunna funka som T anyday...
http://www.youtube.com/watch?v=NUT07eZoXPw

2007-11-27 @ 18:48:32
URL: http://littlelessconversation.wordpress.com
Postat av: mx plssn

See the boy with the stagefriiight...
The Last Waltz på dvd - liveorgie!
Neil Young & The Band spelar Helpless? !!!!!!
Historiens grundvalar skakas.

2007-12-06 @ 21:13:09
URL: http://hal9000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0