Bland nät och fjädrar

Jag vet inte vad jag skall säga. Läkaren och moi krossade Rektorn och Direktören i fem raka set och det vänligaste man kan säga om motståndarlaget är väl att de spelade med avsedd utrustning och var hyggligt propert klädda. Jag måste också tillägga att underhållningsvärdet tidvis var mycket högt. Framför allt Rektorns smash som resulterade i ett stort, jag säger stort, hål i luften. Samtidigt lutar sig Rektorn så mycket framåt i den helhjärtade satsningen att bollen prydligt lägger sig på hans rygg. Det är då sporten är som störst. 



Kommentarer
Postat av: DrDr

Det var många hål i luften igår kväll. "Lagspel", "grace", "taktisk triumf" är relevanta omdömen kring de lättfotade gossarnas
tveklösa seger. Tveksamma domslut och regelvidriga timeouter till trots - det var aldrig något snack. Ända in i kaklet. Att vinna är allt.

2007-11-13 @ 07:43:16
Postat av: Po

Direktören och rektorn borde kanske pröva att slå bollarna mitt i banan. Stora egon brukar ju inte vara kända för att kunna sammarbeta.

2007-11-13 @ 15:41:00
Postat av: Dirren

Tack Po för tipset! Ödmjukhet finns inte i Svartjobbarens och Doktorns ordlista...

2007-11-13 @ 16:32:19
Postat av: B

Tja, samarbetet var väl just vår starka sida igår. Jag minns dock en bollj ag slog längs mittlinjen igår, sällan har väl Direktören och Rektorn varit mer synkrona än när de bägge drog undan sina racketar av rädsla för varandra.

2007-11-13 @ 21:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0