Bland nät och fjädrar

Läkaren och undertecknad vann komfortabelt i dubbeln mot Direktören och Rektorn utan att göra avkall på vårt signum: gracen. Vårt mål är naturligtvis alltid att vinna och de estetiska värdena i form av vårt  plastiska rörelsemönster och det samspel i något som får liknas vid en tankemässig symbios är endast grädde på moset för de lyckliga åskådarna. Det vill säga Direktören och Rektorn. Det är förstås extra glädjande att vi vann med tanke på den maximala utdelning våra kombattanter hade i form av nätrullare och bollar som var "ute". Som en vän av fair play är det omöjligt att inte förundras över de avsteg en man är beredd att göra för att rubba den sportsliga jämvikten. Jag tänker inte bara på Rektorns tvivelaktiga domslut utan även det hemmagjorda poängräkningssystem som Rektorn försökte att introducera. 
    
Jag svär. Vågaset i omklädningsrummet hånlog åt mig.

Nu har jag spleen.



Kommentarer
Postat av: Jocke

Var som vanligt tvungen att ha en dictionary parallellt i Explorer medan jag tog del av B:s blogg. Sista raden i förklaringen av spleen får mig att undra om inte B är en modern Kaspar Hauser av ngt slag. Den oäkta avkomman till en greve eller baron.

"Spleen eller mjältsjuka (från engelskans ord för mjälte, spleen) är en äldre term på en sjukdom som idag skulle motsvaras närmast av en blandning av en lättare depression och hypokondri. Spleen brukade framför allt drabba personer av bättre börd, och ansågs under en period "fint" att ha."

2007-11-06 @ 08:53:43
URL: http://littlelessconversation.wordpress.com
Postat av: Dirren

Tänk så olika man kan uppfatta saker. Konfortabel vinst? Grace? Hur kommer det då sig att B som vanligt var nära att kräkas efter matchen? Doktorn ville bara spela två set - "ska hämta hustrun...". Lägg av - erkänn dålig grundkondis!
Vågen hånlog även mot mig - tror att den gör det åt alla som passerat 40. Skönt att känna att det inte bara är jag som är skengravid...
Det hade varit på sin plats för en kommentar kring undertecknads ärliga tillrättavisning av spelkamrat och dess ibland tvivelaktiga domslut. Gissa varför han inte vågar gå till optikern...

2007-11-06 @ 12:48:25
Postat av: DrDr

Att vinna är stort (eller "allt" som Rektorn säger). Att vinna med grace är större. Och att vinna med grace OCH ödmjukhet som undertecknad och kamrat B gör är störst.

2007-11-06 @ 13:01:56
Postat av: Anonym

Okej jag fattar ska aldrig mer tala om vad som gäller och vad som har hänt i utvecklingen av badmintonsporten. Vill ni leva kvar i det gamla så gärna för mig. Bakåtsträvarna har fått tre ansikten.

När det gäller tvivelaktiga domslut så finns det inget att kommentera.

2007-11-06 @ 15:39:33
Postat av: bernur

Det är sannerligen inget fel på spleen, inte heller mjältsjuka för den delen, och framför allt inte hypokondri, även om jag i viss mån kan förstå att en Dr kan ha avvikande uppfattning. Men min bestämda uppfattning är att det är alltför få som idag lider av spleen, och att det är det som är felet med oss: vi har uppfunnit andra, knäppare beteckningar. Vem f-n kan på allvar titulera sina sjukdomar med det löjliga ordet 'utbrändhet'?

2007-11-06 @ 18:56:12
Postat av: RE

Har väntat på ett blogginlägg angående gårdagens Grotesco men det dröjer visst. Ett klart lyft jämfört första avsnittet: Barcelona! Filmdiskussionen! Brittiska pråkresan till Sverige - "a joke"! Missade tyvärr sista biten då en felprioriterad människa ringde och störde...

2007-11-08 @ 12:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0