Bland nät och fjädrar...

En sorglig historia. Vi har spelat dubbel ett par veckor. Jag i par med Rektorn mot Läkaren och Direktören. Vi har lite skämtsamt kallat det för kampen mellan De fattiga och De rika, och i går befästes de samhälleliga missförhållandena även på den dovt gröna badmintonbanan. Direktören och Läkaren, fullproppade med antiinflammatoriska preparat, spelade riktigt bra. Visst var det en och annan ramträff och visst skapar deras skumma ögon egna linjer, men det finns inget annat att säga än att de skåpade ut oss. 2-1. Och jag kan ta det. (Jag är nästan säker.) Men det stör mig att jag spelade så uselt. Jag schabblade, slog ut, slog i nät och sprang mest runt och var i vägen för den lätt studsande Rektorn. Det är mitt liv i ett nötskal. Men det är trots allt bara en lek.



Kommentarer
Postat av: Direktören

Måste korrigera några helt osanna uppgifter.

1. Vi var inte fullproppade med antiinflammatoriska preparat. Jag har inte ätit tabletter på länge...

2. "Skapar egna linjer" - är ett begrepp som låter konstigt när det kommer från ert lag.

3. Skåpade ut är fel uttryck. Det var jämnt - men vi hade det lilla extra flytet och vann denna gången. För ovanlighetens skull.

4. "Jag kan ta det" - undrar det då det muttrats om Vitryssland, Harrisburg, 11 september mm på din arbetsplats.

5. Lätt studsande Rektorn? Dags för synkontroll? Han studsade inte speciellt lätt. Det gör ingen av oss längre. Oavsett vad vi har för synfel eller vad vi proppat i oss för mediciner.



Läge att skriva om din blogg? :-)

2009-11-11 @ 08:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0