Jag är sårbar

Jag brukar naivt, blåögt och infantilt berätta om att jag inte har varit förkyld sen jag började inmundiga C-vitaminer, brustabletter, på morgonen. För tre år sedan eller så. Människor brukar håna mig för min tilltro till mina hemtrevligt sprudlande tabletter och jag har fått förklara ordet placebo fler gånger än jag har önskat. Likväl. Mina piller tog slut i måndags och jag har försummat att inhandla nya. Idag känns det som om jag håller på att bli förkyld. För första gången på tre år. Tillfällighet? Skulle inte tro det.

Kommentarer
Postat av: bernur

Jag kan trösta dig med att jag inte har varit sjuk sedan 1986 (jag hade lyssnat på Totos skiva "IV", eller halva, för sedan somnade jag, och sedan fick jag feber), och jag har aldrig ätit en vitamin i hela mitt liv - men jag brukar känna början till en förkylning ungefär varannan eller tredje dag, men dessa kan du mota bort med tankekraft. Alltså: sluta med vitaminerna, sluta med placebo ... Och framför allt: lyssna ALDRIG på Toto ...

2009-03-27 @ 17:34:11
Postat av: PS

Lustigt. Själv hörde jag Morrissey på radio här förleden och drabbades omgående av magsmärtor och detta efter bara en vers och en halv refräng. Åkomman visade sig dock lättbotad. Det var bara att stänga av radion. ;-)

2009-03-28 @ 08:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0