Jönköping Live

Jag spelar på EU-tillställningen Jönköping Live och befinner mig backstage. Tidigare på dagen hade vi soudcheckat och fått våra backstagepass, en gul lapp i en halsrem, och när jag promenerar med basen över axeln på väg mot bilen ut från backstageområdet stoppas jag av tre poliser i knallgula västar och en lite mer bestämd polis, jag misstänker att han skall instruera de gula poliserna i hur kvällens insläpp till området backstage skall gå till. Överpolisen ursäktar sig och visar mitt backstagepass för de tre poliserna och säger med en myndig stämma hos den som instruerar att alla som skall komma in bakom scenen skall ha ett sån här. Jag tänkte fråga honom om han menar backstage, eftersom jag älskar det ordet nästa lika mycket som soundcheck och get in, men nöjer mig i stället med att fråga vad man måste ha för pass för att vara utanför området. Han vänder bort huvudet utan ett leende. Jag tycker dock att jag skymtar ett leende hos de tre passpoliserna.
    Senare på kvällern befinner jag mig som sagt backstage, efter att ha passerat poliserna, och det är en av de mer sällsammare folksamlingarna jag har befunnit mig i. Det är förstås A och G och A och J som jag skall spela med, men det är också programledaren från TV4 som jag hejar glatt på med ett lite för starkt Hallå eftersom jag tror att det är en gammal bekant, hon verkar ju just bekant, det är ett husband och Loney, dear som turnerar med en av Sveriges mest välljudande basister David Lindvall, det är några stråkmusiker i frack och teaterchefen som precis som vanligt bullrar rätt hemtrevligt och det är schlagerartisten som är välsminkad och nästan ser overkligt perfekt ut i ansiktet och där mitt i den färgglada smeten som också innehåller ett kommunalråd och kameramän med sina evinnerliga eftersläpande kablar och en frisör med assistent rör sig producenten och är coolt ostressad men ändå med alla känselspröt utfällda i ett intensivt nu som bara han kan och när allt börjar och jag tycker att just det här är sällsamt dyker tre säpovakter upp med Littorin och ett par mycket unga medhjälpare och säpopojkarna, ja de är just pojkar, positionerar sig i en trekant bakom scenen med lite gulligt röda kinder i sina blåa kostymer med hörsnäckorna i och de är verkligen beredda på att gripa in, men ingen vill göra ett angrepp backstage, var så säker. 



    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0