Samuel Ljungblahd

Rullar ner till Vätterfesten för att lyssna på rikets bästa soulröst, Samuel Ljungblahd, och jag är på helt fel humör från början, trött i skallen och inte in the mood för musik. Men det är naturligtvis strålande bra. Det är svängigt och showigt med Ljungblahd som bjuder på hela sig och bandet är formidabelt, inte minst tack vare Tobias Gabrielssons korsdrag i basspelet. Fett och funkigt, men ändå så homogent och snyggt. Och jag vet inte, min sinnestämning kanske färgar mitt intryck, men jag tycker att Ljungblahd är som allra bäst när han lämnar den mer slicka funken och närmar sig gränsen till jamesbrownland. Då finns det ingen som slår honom på fingrarna. Jag skulle önska mer av det.

För dig som inte stiftat bekantskap med sångaren i fråga, här är alla tiders bästa sånginsats i Så ska det låta:


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0