Nittaku

Läser i GP om hur signaturen Tyko kokar en bucklig pingisboll för att få den rund igen och visst var det så vi gjorde för trettio år sedan när vi knycklat ihop en finfin Nittaku av misstag i Bönas källare. Jag undrar om dagens trettonåringar gör så? En annan typ av kok ägnade jag mig åt fyra, fem år senare när någon berättade att elbassträngar, som är dyra som kvicksilver, blir som nya när man kokar desamma i en stor kastrull. Jag lät strängarna puttra på spisen ett tag men jag måste erkänna att jag fortfarande blir äcklad av tanken på den sörja av hudavlagringar och fett som låg som en slemmig, oljig hinna i kastrullen efteråt. En slags strängfond. 


Kommentarer
Postat av: Po

Minns också en basist i min klass på PB som höll på med det där strängkokandet samt att de klassiska gitarristerna penslade jodlösning på naglarna under mattelektionerna.

Skulle gått natur.

2008-09-17 @ 19:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0